25 Kasım 2012 Pazar

En Tatlı Sabahlar Ülker Golden'le Başlar(mı?)

     Bugün sabah kahvaltısının vazgeçilmez yiyeceklerinden olan çikolatalı krema almak için markete gittim.Eh tabi bu konuda Nutella dan başkasını tercih etmek hata olacaktı.Ancak Raftaki Nutella'ların tarihlerinin geçtiğini gördüm(Bu da ayrı bir yazı konusu)Hemen Nutella nın yanında Ülker'in GOLDEN'inini gördüm bir süre tereddüt etmeme rağmen bu ürünü hiç değilse bir deneme amaçlı olarak almaya karar verdim.

Verdim vermesine de sofrada ailemin acımasız eleştirilerine maruz kalacağımı bilememiştim.Üstelik eleştiriler öncelikle banaydı sanki ürünü ben yapmışım gibi.Eleştiriler birkaç ana başlıkta toplanıyor;

1-Ülker Çokokrem den hiçbir farkı yok.
2-Çayla beraber hiç uyumlu değil(Kahvaltılık bir üründen bahsediyoruz Çay uyumu önemli)
3-Aşırı yoğun bir kokolin tadı geliyor
4-Kakao yağı çok az kullanıldığı için aromatik bir tadı yok
5-Fındık eser miktarda (üzerinde fazla yazmakta ama )
6-Şeker tadı oldukça yoğun olduğundan hemen kesiyor.Yeme hissi bırakmıyor bu bir tatminden değil boğazda oluşan yanma hissinden kaynaklanıyor.

Sadece adı değişmiş Ülker Çokokrem diyebiliriz o zaman bu GOLDEN ' e.AR-Ge çalışmaları esnasında bu hususlar gözden kaçtı sanırım.Özellikle Kakao Yağı bu ürünlerde belirleyici bir unsur.Nutella bugün bu kadar tutulduysa içindeki Kakao yağının diğer ürünlerle(fındık,emülgatörler,aromalar)çok güzel harmanlanmış olmasında saklıdır.Üstelik Nutella'nın kıvamı son derece hoş.Golden içinse aynı şeyleri söylemek mümkün değil.

Ah nerede o çocukluğumuzun efsane ÜLKER'i
     Ülker'in son dönemde ürünsel anlamda dikkatinin dağılmış olduğunu görüyorum.Sadece bir iki efsane ürünle(Halley,Biskrem)bu işin yürümeyeceğini anlamalılar.İnovatif bir tarz yakalayarak eskiden gelen geleneksel lezzetleri yeni nesillerede sevdirebilmeliler.Salt reklam kampanyalarıyla markayı geleceğe taşıyamazsınız.Lezzet çok önemli bir kriter yenilikçi ürünler şart.Bu anlamda ETİ kesinlikle alkışı hakediyor hem ürün isimleri hem lezzetleri hem reklam kampanyalarıyla vurucu ve atak bir stil benimsediler.Gençliği ele geçirdiler diyebiliriz bu anlamda ÜLKER grubununda geçmişi tecrübe hanesine yazarak geleceğe yatırım yapması kanaatindeyim.Rafta ürünü NUTELLA nın yanına koymakta büyük bir hata çünkü GOLDEN kesinlikle NUTELLA muadili bir ürün değil benim gibi acaba duygusuyla NUTELLA beklentisiyle ürünü alanlar büyük bir hayal kırıklığına uğrarlar.Ürünü NUTELLA ya yancı yapmak ÜLKER e kaybettirir.Umarım bu konuda daha hassas olurlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder